2015/12/26

Blogger Yayın Saati Sorununa Çözüm

Bir blogger için yazdıklarının saatler sonra panele düşmesi tahmin edersiniz ki çok büyük bir stres.
Uzun bir süredir devam etmekte olan Blogger yayın saati problemim şubat ayı geldiğinde tam iki yılı dolduracaktı. Bugün düzelir, yarın düzelir derken sabır denen şey kalmamış, blog yazmak ve paylaşmak benim için bir sıkıntı haline girmişti. Bu sorun için yardım isteyen YAZI (Tıklayın lütfen) bile yazmıştım. Onca kişi gelip bildiği ne varsa yardım etmek istemiş, ancak hiçbiri çare olamamıştı.

Ta ki Sevda Hanım'ın sayfasında teknik konulardan çok iyi anlayan uzman bir blogger arkadaşa rastlayana kadar.
Kronik hale girmiş ve ne yapsam çare olmayan sorunumu Guney59 Paylaşım (Tıklayın lütfen) adlı blogunda akla gelebilecek her türlü teknik soruna çözüm önerileri sunan Adnan Bey'in çözeceğine inandım ve detaylarıyla birlikte kendisine iletmeye karar verdim. Son derece yardımsever bir insan olan ve yayın saati sorunumla hemen ilgilenen Adnan Bey'in benim için gösterdiği çözümlerin içinde öyle bir madde vardı ki bu hiç aklıma gelmemişti: FeedBurner... Evet, sorun bir RSS okuyucu servisi olan Google'a bağlı FeedBurner'daydı. Uzun yıllardır güncellememiş olduğum bu serviste başta saat dilimi olmak üzere ayarlar bozuktu. Aktive edilmesi gerekiyordu. Bu durum aklımın ucuna gelmemişti. Üstelik yazılarım panele geç düşmekle kalmıyor, görsel olmadan görüntü veriyordu.

Evet, tüm bunların sebebi FeedBurner'daki ayarlarmış meğer.

Adnan Bey bana durumun düzeldiğini bir gün sonra anlayacağımı, şayet ayarları doğru yaptıysam, bir gün sonra yazılarımın blogger okuma bölümüne resimli olarak gelmesi gerektiğini söyledi. Basit bir hesap yapmak gerekirse; Pasifik saat ile Türkiye saat dilimi arasında 10 saat zaman dilimi olduğunu, RSS akışındaki 1 veya 2 saatlik zaman kaymasını düşündüğümüzde yaklaşık 12 saat bu ayarların oturması için beklemek gerektiğini...

Nitekim dün akşam itibariyle Blogger okuma sayfasında yazılarımın görüntüsünde önemli değişiklikler gözlemledim. Görseller henüz yoktu; ama belli ki o da düzelmeyi bekliyordu. Dolayısıyla yayınlayacağım bu yazı büyük bir ihtimalle doğru zamanda yayına girecek. İşte tam da şu an bunu test etme vakti...

* * *

(3 Ocak 2016)
EK BİLGİLER

Yayın saati problemim bu yazıdan sonra yayımladığım 2 postta sorun çıkarmadan düzene girdi arkadaşlar.
Şimdi bunun nasıl gerçekleştiğini görsellerle açıklamaya çalışacağım:

- Blogger kontrol panelinizden Ayarlar > Dil ve Biçimlendirme'ye tıklayıp aşağıdaki sayfaya ulaşın. Saat Dilimi ve Tarih ile ilgili ayarlarınızın doğru olup olmadığını kontrol edin.
Not: Görsellerin üzerine tıklayınca netleşecek



- FeedBurner sayfanızdan Publicize'i tıklayıp aktive ettikten sonra ilgili alanları sırayla takip ederek güncel ayarları yapın.

- FeedBurner sayfanızdan Optimize başlığına gelin. Burada 200 ile sınırlanmış karakter sayısını silip sınırsız yapın. Bu kısım bende birtakım değişikliklere neden oldu. Okuma listesinde ve Kayıt İçerik Takibi Yeniden Yönlendirme URL'sinde kısa bir girişten sonra [[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]] diye bitimleniyor. Şayet değişmezse bu sayfayı deactive hale getireceğim. Çünkü bu kısım yayınlarınızı e-maille okumak isteyenler için sanırım. Aldığım bilgiler doğrultusunda bloga ''Abonelik'' gadgeti de eklenmesi gerekiyordu. Ben bunu sorunun çözümü için gerekli diye uyguladım, ancak biraz daha bekleyip kaldıracağım. Sonrasında yeniden yayın saati problemi yaşatmaz umarım.



Sorusu olan varsa yorum bıraksın lütfen. Elimden geldiğince yanıtlarım.
İyi bloglamalar, kolaylıklar....